Otomobil Vergileri Düşecek mi?

simsekten_otomotiv_vergileri_icin_reform_sinyali_1463056968_0635

 

Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek,otomotivde vergilerin yüksek olması konusuna ilişkin, “Kabul ediyorum hakikaten küresel ölçekte dahi baksanız otomotiv, üzerinde ağır vergi yükü olan bir sektör.

İlerde vergiler tabana yayılırsa nispeten ağır vergilendirilen birkaç alan var, onlar tekrar gözden geçirilebilir” dedi.

Şimşek, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) tarafından, “Dijital Dünyaya Geçiş ve Başarı Odaklı İş Modelleri” ana temasıyla bu yıl 6’ncısı düzenlenen Otomotiv Kongresi’nin açılışında konuştu.

Mehmet Şimşek konuşmasında OYDER Başkanı Alp Gülan’nın gündeme getirdiği vergi konusuna değindi. Şimşek, “Değerli başkanımız (OYDER Başkanı Alp Gülan) vergi konusunu gündeme getirdi. Tabii Maliye’nin görevi mümkün olduğunca bütçeyi sağlam tutmak. Neden geçmişte bütçenin iyi yönetilmediği dönemlerde ülke büyük sıkıntılar yaşadı? O zamanlar böyle kredi ile otomobil almak mümkün değildi. Vadeler en fazla 18-36 aydı. Bugün öyle değil. Bu yüzden 1 milyon rakamından bahsedebiliyoruz. 1990’lı yıllarda bahsediliyordu ama gelinemedi. Büyük bütçe açıkları beraberinde hatırlarsanız yüksek enflasyon, yüksek faiz ve ciddi makro ekonomik istikrarsızlık getirdi. O nedenle geçmişteki deneyimlerden büyük dersler çıkardık, bütçe disiplinine büyük önem verdik. Kabul ediyorum hakikaten küresel ölçekte dahi baksanız otomotiv üzerinde ağır vergi yükü olan bir sektör.” dedi.

‘AĞIR VERGİLENDİRİLEN BİRKAÇ ALAN TEKRAR GÜNDEME GELEBİLİR’

Şimşek, şu anda bir gelir vergisi reform çalışmaları olduğunu anımsatarak, aslında bu taslağı birkaç yıl önce TBMM’ye gönderdiklerini, ancak son birkaç yılda reformları tamamlama imkanlarının sınırlı olduğunu söyledi.

Ancak seçimlerin artık geride kaldığını dile getiren Şimşek, “Şimdi tekrar reform gündemi. İlerde vergiler tabana yayılırsa nispeten ağır vergilendirilen birkaç alan var, onlar tekrar gözden geçirilebilir” ifadelerini kullandı.

Şimşek, Türkiye’de otomotiv üretim rakamları her ne kadar 1,4 milyon adede ulaşsa da ülkede satılan her 100 otomobilin 78’ini, 80’ini ithal araçların oluşturduğunu bildirdi.

“Böyle olunca vergilerden maksadımız cari açığı kontrol altına almaya yönelik, yani takdir edersiniz ki önemli bir rakam” diyen Şimşek, 1 milyon adet olan yıllık satış hacminin yüzde 80’e yakının ithal olmasının önemli bir rakam teşkil ettiğini anlattı.

‘DÜNYANIN EN CÖMERT TEŞVİKLERİNDEN BAZILARI BİZDE’

Şimşek, “Bakın vergiye rağmen davet ettiniz geldik. Teşekkür ediyorum” dedi. Endüstrinin daha da büyümesi ve sektörün önünün açılması gerektiğinin farkında olduklarını dile getiren Şimşek, şöyle devam etti:

“Biz otomotivde yatırım teşviklerinde iyi noktadayız, güçlü teşvikler veriyoruz. Ar-Ge noktasında yine çok ciddi teşviklerimiz var. Nihai tüketici noktasında doğru söylüyorsunuz, kabul ediyorum ama diğer bütün alanlarda dünyanın en cömert, en güçlü teşvik sisteminin bazıları da Türkiye’de. Onu da görmek, kabul etmek lazım. Bunları artırmak lazım.”

‘TÜRKİYE, OTOMOTİVDE HALA YÜKSEK POTANSİYELE SAHİP’

Şimşek, yüksek vergilere rağmen otomotiv sektöründeki büyüme rakamlarına değinerek,ekonomik büyüme ile otomotiv satışları arasındaki ilişkiden bahsetti.

Türkiye’nin otomotiv satışları rakamları açısından iyi bir yerde olduğunu ifade eden Şimşek, bin kişi başına düşen araç sayısı düşük olduğu için daha kat edilecek çok mesafe olduğunu bildirdi.

Şimşek, “Sektörün önü açık. Ben şahsen gerek üretim gerek satış boyutuyla Türkiye’nin hala çok önemli bir potansiyele sahip olduğunu, gelişmekte olan ülkeler arasında olsun, Avrupa’da olsun pazarın çok daha güçlü bir şekilde büyümesi ihtimalini yüksek görüyorum” diye konuştu.

Burada siyasi istikrar, güven, öngörülebilirlik, finansmana erişim, düşük risk primi gibi kriterlerin önemine değinen Şimşek, “O nedenle bütçe önemli. Aslında gerçekten biz sizi düşünüyoruz. İşin zorunu yapıyoruz. Kolaycı çözüm yok. Türkiye’nin meseleleri var arkadaşlar. Bizim yapısal sorunlarımız var. Bunların kolaycı çözümü yok. Olsaydı zaten bulurduk. Temel sorunlarımızı yapısal reform, köklü çözümlerle çözebiliriz” ifadelerini kullandı.

Şimşek, Türkiye’nin bütün sıkıntılara rağmen, fena bir dönem geçirmediğini, Avrupa ile Türkiye arasındaki kişi başına düşen gelir farklılığının azaldığını, bu fark kapatıldıkça her alanda benzer rakamların görülebileceğini söyledi.

‘DESTEKLERİ, TEŞVİKLERİ GÜÇLÜ ŞEKİLDE DEVAM ETTİRECEĞİZ’

Şimşek, sektörün hızla değiştiğini ve sektörde baş döndürücü gelişmeler yaşandığını kaydederek, otomobillerin yazılımında, üretiminde yaşanan değişimlerden bahsetti.

Türkiye’nin otomotiv sektöründe hızlı bir şekilde basamak atladığını, ülke ekonomisinin dinamik olduğunu ve sektörün bundan güç aldığını belirten Şimşek, şu ifadeleri kullandı:

“Reform programını güçlü bir şekilde hayata geçirirsek, enflasyon kalıcı şekilde yüzde 5’lerin altına düşerse ki bu önemli bir hedeftir, o zaman vadeler daha da uzar, krediye erişim gelişir, çok daha hızlı bir şekilde büyüme yaşanır. Bugünün 1 milyonu çok rahat bir şekilde sürdürülür ve katlanır. Bu reformlar kişi başına milli geliri artıracak, Türkiye’de sürdürülebilir yüksek büyümeyi sağlayacak türdendir. O nedenle bugün geldiğimiz noktayı küçümsememeliyiz. İyimser de olmak lazım. Çünkü önümüzde hakikaten önemli fırsatlar var. Reformlarla birlikte Türkiye’yi çok daha kalıcı bir büyüme patikasına oturtma imkanlarımız var. Devlet desteklerini, teşviklerini güçlü bir şekilde devam ettireceğiz. İnşallah Türkiye bu yapısal reformlarla cari açık problemini de kalıcı bir şekilde çözer. O zaman da bizim bahanemiz kalmaz.”

‘YAŞLI ARAÇLARA TEŞVİK TEKRAR GÜNDEME GETİRİLEBİLİR’

Şimşek, Türkiye’nin otomotivin farklı alanlarında çok mesafe kat ettiğini ancak bir markası olmadığını ifade ederek, bu noktada da bir çaba olduğunu, bu çabanın başarılı olmasını ümit ettiğini bildirdi.

“İkinci elde KDV ile ilgili gündeme getirilen birkaç husus vardı. Bana makul gibi geldi. Doğrusu o konu daha önce bana hiç gelmedi artık Maliye Bakanı da değilim” diyen Şimşek, ancak bunun konuşulması gerektiğini vurguladı.

Şimşek, ağır hasarlı araçların tekrar trafiğe dönmesinin engellenmesi gerektiğinin altını çizerek, “Üçüncüsü bu yaşlı araçlar meselesi. Bu konuda daha önce teşvikler getirdik. Tekrar bu konular masaya yatırılabilir” dedi.
İkinci el tescilde noter ücretini sınırladıklarını anımsatan Şimşek, burada rakamı ilk olarak 40 liraşeklinde belirlediklerini anımsattı.

 Kaynak:Haber 7

 

Bir önceki yazımız olan  Emekliye müjde! 5 Yıllık emlak vergisi iade! makalemizde emeklillere iade edilecek 5 yıllık emlak vergisi hakkında bilgi içermektedir..

Reklamlar

One thought on “Otomobil Vergileri Düşecek mi?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s